Pohon pro místně obsluhované dvoudrátové mechanické závory
výrobce: Liberta Praha, továrna na stroje A. Fross-Büssinga, komanditní společnost
rok výroby: cca 1925
výrobní číslo: neuvedeno
provozní nasazení: přejezd P6813 v km 199,369 v TÚ Skalice nad Svitavou–Letovice
provoz ukončen: 13. listopadu 1998
převzato: 15. listopadu 1998
stav: umístěn v depozitáři
reportáž o převzetí exponátu: Mechanické závory z tratě Brno–Česká Třebová
popis:
Mechanický pohon pro dvoudrátové místně obsluhované závory. Dvoudrátový systém byl patentován 27. května 1905. Pochází z přejezdu P6813 ležícího v kilometru 199,396 mezi stanicemi Skalice nad Svitavou a Letovice a ovládaného z hradla Zboněk. Pohon je umístěn na samostatném ocelovém sloupku tvaru U.
výrobce: Liberta Praha, továrna na stroje A. Fross-Büssinga, komanditní společnost
rok výroby: cca 1925
výrobní číslo: neuvedeno
provozní nasazení: přejezd P6820 v km 209,382 v TÚ Letovice–Březová nad Svitavou
provoz ukončen: 9. listopadu 1998
převzato: 15. listopadu 1998
stav: umístěn v depozitáři
reportáž o převzetí exponátu: Mechanické závory z tratě Brno–Česká Třebová
popis:
Mechanický pohon pro dvoudrátové místně obsluhované závory. Dvoudrátový systém byl patentován 27. května 1905. Pochází z přejezdu P6820 ležícího v kilometru 209,382 mezi stanicemi Letovice a Březová nad Svitavou ovládaného z hradla Rozhraní. Pohon je umístěn na samostatném ocelovém sloupku tvaru U a je značně provozně opotřebovaný.
výrobce: Ferrovia Roessemann & Kühnemann, akciová společnost v Praze
rok výroby: cca 1935
výrobní číslo: neuvedeno
provozní nasazení: přejezd P5596 v km 13,737 v TÚ Nová Ves nad Lužnicí–Suchdol nad Lužnicí
provoz ukončen: podzim 2015
převzato: 12. listopadu 2015
stav: umístěn v depozitáři
reportáž o převzetí exponátu: Mechanické jednodrátové závory ze zastávky Hrdlořezy
popis:
Mechanický pohon pro dvoudrátové místně obsluhované závory. Prodloužením hlavní hřídele a instalací ocelového bubnu upraven pro obsluhu jednodrátových závor. Dosazen na ocelový sloupek tvaru U původně sloužící pro umístění pohonu pro jednodrátové závory. Pochází z přejezdu P5596 ležícího v kilometru 13,737 mezi stanicemi Nová Ves nad Lužnicí a Suchdol nad Lužnicí, konkrétně v zastávce Hrdlořezy. Jeho obsluhu zajišťoval personál závorářského stanoviště Zv 13. Pohon je značně provozně opotřebovaný.
Mechanická přejezdová zabezpečovací zařízení budou v připravované muzejní expozici CHŽK prezentovat také jednodrátové závory, dvoudrátové závory v provedení pro místní i dálkovou obsluhu a rychlostní závorové pohony „Zapínací kruh“, „Liberta 1922“ (původní i novější provedení) a ČKD 1934 (mechanická i elektrická verze).