Připravované nostalgické akce

Bezdružické parní léto 2025

termín: sobota 2. a neděle 3. srpna 2025

Prezentace zabezpečovací techniky

Přihlášení

Razítka

086.jpg

Ediční činnost

2015-04_Pohlednice_433.001.jpg

Nákupní košík

 x 

košík je prázdný

Také nás najdete

Jednodrátové mechanické závory

výrobce: nezjištěn
rok výroby: nezjištěn
výrobní číslo: neuvedeno
provozní nasazení: přejezd P5596 v km 13,737 v TÚ Nová Ves nad Lužnicí–Suchdol nad Lužnicí
provoz ukončen: podzim 2015
převzato: 12. listopadu 2015
stav: uloženy v depozitáři
reportáž o převzetí exponátu: Mechanické jednodrátové závory ze zastávky Hrdlořezy

popis:
Jednodrátové mechanické závory ovládané místně. Jedná se o předchůdce později zavedeného dvoudrátového systému. Nevýhodou jednodrátových závor je skutečnost, že při přetržení drátového táhla dojde k jejich otevření. Pocházejí z přejezdu P5596 ležícího v kilometru 13,737 mezi stanicemi Nová Ves nad Lužnicí a Suchdol nad Lužnicí, konkrétně v zastávce Hrdlořezy. Jejich obsluhu zajišťoval personál závorářského stanoviště Zv 13. V době ukončení provozu a převzetí již závory bohužel neměly původní bubnový pohon. Jejich uzavírání a otevírání se provádělo pomocí upraveného pohonu pro místně ovládané dvoudrátové mechanické závory. Mechanická přejezdová zabezpečovací zařízení budou v připravované muzejní expozici CHŽK prezentovat také dvoudrátové závory v provedení pro místní i dálkovou obsluhu, závorový pohon pro místně obsluhované dvoudrátové závory a rychlostní závorové pohony „Zapínací kruh“, „Liberta 1922“ (původní i novější provedení) a ČKD 1934 (mechanická i elektrická verze).

Založeno: 23. března 1998
Počet členů: 41
Čestní členové: 6

Výbor spolku:

Předseda: Aleš Opatřil
Místopředseda: Martin Hanák
Jednatel: Marek Říha

 

Technická sekce:

Pokladník: Jan Čiháček
Účetní: František Mikeš
Grafik: Luboš Brant
Webmaster: Martin Vodák