Připravované nostalgické akce

Mikulášská jízda do Oslavan 2024

termín: sobota 30. listopadu 2024

Bezdružické parní léto 2025

termín: sobota 2. a neděle 3. srpna 2025

Prezentace zabezpečovací techniky

Slavnostní otevření železničního muzea ve Stupně

termín: sobota 7. září 2024

Dny evropského dědictví v Jaroměři

termín: sobota 14. a neděle 15. září 2024

Přihlášení

Razítka

012.jpg

Ediční činnost

2015-07_Pohlednice_464.202.jpg

Nákupní košík

 x 

košík je prázdný

Také nás najdete

Elektromotorický závorový pohon AVOS

výrobce pohon: L. M. Ericsson, Signalbolaget AVOS, Örebro
výrobce motor: Asea
rok výroby: 1949
výrobní číslo pohon: 373
výrobní číslo motor: 2552057
provozní nasazení: přejezd P5330 v km 68,744 v železniční stanici Chrast u Chrudimi
provoz ukončen: 1. prosince 2005
převzato: 17. října 2014
stav: uložen v depozitáři
reportáž o převzetí exponátu: Reléové zabezpečovací zařízení L. M. Ericsson

popis:

Elektromotorický závorový pohon AVOS pochází ze železniční stanice Chrast u Chrudimi, konkrétně z přejezdu P5330 ležícího v km 68,744. Závorový pohon byl dodán k mechanickým závorám vybaveným předzvaněčem Trojlístek. Prostřednictvím pohonu tak mohly být závory ovládány přímo reléovým zabezpečovacím zařízením. Ve spodní části skříně pohonu je umístěn mechanismus zajištující rovnoměrný chod hnacího kola, které je nasazeno na hřídeli vyčnívající ze skříně pohonu. K tomuto kolu byla pomocí dvou ocelových lan připojena drátová táhla vedoucí k závorám vzdáleným cca 15 metrů. V horní části skříně pohonu se nachází elektromotor, kontrolní kontakty a další elektrická výstroj. V případě výpadku dodávky elektrické energie je možné pohon obsluhovat nouzově klikou, která je k jeho skříni zamčena visacím zámkem. Po odemčení zámku a odebrání kliky se prostřednictvím zvláštního vypínače odpojí elektrická výstroj pohonu od napájení. Nouzová obsluha se provádí po vložení kliky do uzavíratelného otvoru umístěného na skříni pohonu. Reléové zabezpečovací zařízení L. M. Ericsson budou v muzejní expozici CHŽK dále prezentovat hlavní odjezdové návěstidlo a elektromotorický přestavník.

Založeno: 23. března 1998
Počet členů: 42
Čestní členové: 6

Výbor spolku:

Předseda: Dušan Stolarik
Místopředseda: Ludmila Petrželová
Jednatel: Marek Říha

 

Technická sekce:

Pokladník: Jan Čiháček
Účetní: František Mikeš
Grafik: Luboš Brant
Webmaster: Martin Vodák, Jiří Petržela