Připravované nostalgické akce

Brno – město uprostřed Evropy 2024

termín: neděle 16. června 2024

Bezdružické parní léto 2024

termín: sobota 3. a neděle 4. srpna 2024

Prezentace zabezpečovací techniky

Muzejní noc v Parowozownia Skierniewice

termín: sobota 11. května 2024

Muzejní víkend v Turnovském depu

termín: sobota 15. a neděle 16. června 2024

Přihlášení

Razítka

085.jpg

Ediční činnost

2015-09_Pohlednice_310.072.jpg

Nákupní košík

 x 

košík je prázdný

Také nás najdete

První a poslední

Časopis Dráha 10/2016

2016 032016 04V padesátých letech dvacátého století dosáhly výkony parní trakce na našich železnicích vrcholu, po němž však již následoval postupný nezadržitelný ústup ze slávy vyvolaný nasazením modernějších trakcí. Rychlý technický rozvoj tak mimo jiné znamenal nezahájení sériové výroby lokomotivy řady 464.2, považované odborníky za nejmodernější konstrukci československé parní lokomotivy. Stejný osud postihl i velmi pokrokovou konstrukci nového typu čtyřznakového mechanického návěstidla vzoru 5272. Zařízení, vyrobené pouze v jediném prototypovém exempláři, se během zkušebního provozu velmi osvědčilo. Jeho sériová výroba však nebyla z důvodu rychlého nástupu světelných návěstidel nikdy zahájena.

 

 

Založeno: 23. března 1998
Počet členů: 42
Čestní členové: 6

Výbor spolku:

Předseda: Dušan Stolarik
Místopředseda: Ludmila Petrželová
Jednatel: Marek Říha

 

Technická sekce:

Pokladník: Jan Čiháček
Účetní: František Mikeš
Grafik: Luboš Brant
Webmaster: Martin Vodák, Jiří Petržela