Připravované nostalgické akce

Mikulášská jízda do Oslavan 2024

termín: sobota 30. listopadu 2024

Bezdružické parní léto 2025

termín: sobota 2. a neděle 3. srpna 2025

Prezentace zabezpečovací techniky

Přihlášení

Razítka

040.jpg

Ediční činnost

2015-01_Ucebnice.jpg

Nákupní košík

 x 

košík je prázdný

Také nás najdete

Brněnský Den železnice 2017

termín: 23. září 2017
kód akce: 08-150
pořadatel: České dráhy, a. s. – ROC Brno
místo konání: traťový úsek Brno hlavní nádraží–Zastávka u Brna–Kralice nad Oslavou
vozidla: 433.001 + 3 Ce + Ar + 2 Ce + Ds + T 478.1001
období: třicátá léta dvacátého století
razítko:

Většina příznivců železniční dopravy se každoročně těší na druhou polovinu měsíce září, která je na českých kolejích neodmyslitelně spojena se Dnem železnice. Hlavní událostí nostalgické sezony je posledních sedm let velký oficiální „Národní den železnice“. V letošním roce jej České dráhy uspořádaly 23. září v Bohumíně. Ve stejný den proběhlo na mnoha místech naší republiky i několik menších regionálních akcí podobného charakteru. Vlakový personál našeho spolku se stejně jako v předchozích osmi letech zúčastnil jízdy zvláštního vlaku z Brna do Zastávky. Tu každoročně pořádá Regionální obchodní centrum Českých drah v Brně ve spolupráci s obcemi sdruženými v mikroregionu Kahan, Muzeem průmyslových železnic ve Zbýšově a dalšími institucemi. Mimořádný spoj vedený parní lokomotivu 433.001 z roku 1948 a sestavený z historických vozů bývalé třetí třídy odjel z brněnského hlavního nádraží úderem deváté hodiny. Na postrk zvláštního vlaku nasadili pořadatelé historickou motorovou lokomotivu T 478.1001. Jejím dalším úkolem bylo odvézt jeden pár mimořádných spojů v trati Zastávka u Brna–Kralice nad Oslavou. Akce tak potěšila nejen příznivce tohoto legendárního stroje, ale i železniční fotografy, kteří v hojném počtu obsadili okolí tratě z Brna až do Kralic nad Oslavou. Regionální Den železnice v Zastávce se těšil velkému zájmu veřejnosti, který nepoznamenala ani ne příliš příznivá předpověď počasí. Slibovaný déšť se sice nakonec dostavil, ale až před koncem programu v odpoledních hodinách. Obsazení souprav zvláštních vlaků se tak příliš nelišilo od předchozích ročníků. Pořadatelé se drželi osvědčeného scénáře a pro účastníky akce připravili v nedalekém Dělnickém domě bohatý program. Většina přítomných dětí se zúčastnila soutěže o dárečky, zařádila si ve skákacím hradě, na trampolíně a na dalších atrakcích. Nádraží však zcela neosiřelo. Souprava zvláštního vlaku i obě lokomotivy zůstaly přístupné veřejnosti a největšímu zájmu se samozřejmě těšila ta parní. Mnoho účastníků navštívilo také výstavu Mikroregionu Kahan nebo výstavu místních výpěstků. Další využili bezplatné autobusové dopravy a navštívili obec Babice u Rosic, která uspořádala malý pivní festival a soutěž kuchařů nazvanou výstižně Gulášfest. Za nejatraktivnější novinku letošního ročníku lze právem považovat dokončené prodloužení tratě Muzea průmyslových železnic. Vlaky úzkorozchodné dráhy již odjížděly z bezprostředního sousedství zastáveckého nádraží. Zájemci o prohlídku areálu muzea, nacházejícího se v nedalekém Zbýšově, tak mohli využít přímo je a nemuseli cestovat autobusy. Díky bohatému programu se návštěvníci akce vraceli do svých domovů spokojení, obohacení o nové zážitky a s očekáváním, jaké překvapení pro ně budou mít pořadatelé příští rok.

 

Založeno: 23. března 1998
Počet členů: 42
Čestní členové: 6

Výbor spolku:

Předseda: Dušan Stolarik
Místopředseda: Ludmila Petrželová
Jednatel: Marek Říha

 

Technická sekce:

Pokladník: Jan Čiháček
Účetní: František Mikeš
Grafik: Luboš Brant
Webmaster: Martin Vodák, Jiří Petržela