Připravované nostalgické akce

Bezdružické parní léto 2024

termín: sobota 3. a neděle 4. srpna 2024

Mikulášská jízda do Oslavan 2024

termín: sobota 30. listopadu 2024

Prezentace zabezpečovací techniky

Bezdružické parní léto 2024

termín: sobota 3. a neděle 4. srpna 2024

Nádražní slavnost v Dubí

termín: sobota 17. srpna 2024

Přihlášení

Razítka

052.jpg

Ediční činnost

2015-02_Pohlednice_BOE.jpg

Nákupní košík

 x 

košík je prázdný

Také nás najdete

Bezdružické parní léto – srpen 2014

termín: 9. a 10. srpna 2014
kód akce: 08-121
pořadatel: spolek Plzeňská dráha
místo konání: traťový úsek Pňovany–Bezdružice
vozidla: 310.072 + Ds + CDFlm + Cl + Ci
období: třicátá léta dvacátého století
razítko:

Srpnová část letošního Bezdružického parního léta, které pořádá již od roku 2006 spolek Plzeňská dráha na regionální trati Pňovany–Bezdružice, připadla na víkend 9. a 10. srpna 2014. Pořadatelé zvolili i tentokrát osvědčený scénář, jehož hlavním bodem jsou jízdy zvláštních vlaků. Zatímco jeden pár mimořádných spojů jel z Bezdružic do Cebivi a zpět, další tři páry jezdily mezi stanicemi Bezdružice a Kokašice. Oproti červencové části akce přibyl sobotní noční vlak Bezdružice–Kokašice–Bezdružice a nedělní večerní spoj z Bezdružic do Pňovan. V sobotu odpoledne však došlo k závažné poruše na parní lokomotivě 310.072. Ta stroj z roku 1899 vyřadila z provozu a jako náhrada musela být použita historická motorová lokomotiva T 435.0145. Na nedělní večerní vlak do Pňovan pak nasadili pořadatelé motorový vůz M 131.1487 s přívěsným vozem CDFlm. Na doprovodný program, který získal Bezdružickému parnímu létu velkou popularitu, však neměla tato mimořádnost žádný vliv. Koncertování hudební skupiny Švejk-band na nádražích i ve všech zvláštních vlacích doprovodily tancem členky skupiny Althea. Zapojily se i do hraných scének, které ctěnému obecenstvu předvedli pravděpodobně nejpopulárnější účastníci z Četnické pátrací stanice Praha. Její členové zahráli ve stejnokrojích prvorepublikového četnictva, převlečeni za dobové vojáky, civilisty i lumpy výjevy z každodenního života bezpečnostních sborů ve třicátých letech. Jednotlivé scénky se odehrávaly přímo v jedoucím vlaku i na nádražích v Cebivi, Kokašicích, Konstantinových Lázních a především ve stanici Bezdružice, kde k navození patřičné atmosféry pomáhala i dokonale vybavená četnická stanice zřízená přímo ve výpravní budově. Velkému zájmu návštěvníků se opět těšila historická ruční drezína, výstava o historii železnice, modelová kolejiště nebo občerstvení ve stylovém bufetovém voze. Nechybělo ani „Divadlo z bedny“ se svými představeními pro děti. Jistou specialitou Bezdružické lokálky je nerealizovaný projekt železnice mezi stanicemi Bezdružice a Teplá. Plzeňská dráha spolu s jednotlivými městskými a obecními samosprávami usilují o jeho uskutečnění. Po trase nedostavěné trati proto pendloval historický autobus, zajišťující náhradní dopravu. Během pobytu sobotního nočního vlaku v Konstantinových Lázních shlédli návštěvníci vystoupení skupiny Estela de Fuego, následované překvapením v podobě módní přehlídky dobového spodního prádla. Po oba víkendové dny bylo velmi příznivé počasí, takže se všechny zvláštní vlaky, včetně těch, které byly mimořádně vedeny dieselovou lokomotivou, těšily velmi vysoké obsazenosti. Jednoznačně kladného hodnocení se akci dostalo nejen od místních sdělovacích prostředků, ale i od České televize, která z ní odvysílala reportáž ve své hlavní zpravodajské relaci.

 

Založeno: 23. března 1998
Počet členů: 42
Čestní členové: 6

Výbor spolku:

Předseda: Dušan Stolarik
Místopředseda: Ludmila Petrželová
Jednatel: Marek Říha

 

Technická sekce:

Pokladník: Jan Čiháček
Účetní: František Mikeš
Grafik: Luboš Brant
Webmaster: Martin Vodák, Jiří Petržela