Připravované nostalgické akce

Bezdružické parní léto 2024

termín: sobota 3. a neděle 4. srpna 2024

Mikulášská jízda do Oslavan 2024

termín: sobota 30. listopadu 2024

Prezentace zabezpečovací techniky

Bezdružické parní léto 2024

termín: sobota 3. a neděle 4. srpna 2024

Nádražní slavnost v Dubí

termín: sobota 17. srpna 2024

Přihlášení

Razítka

095.jpg

Ediční činnost

2015-01_Ucebnice.jpg

Nákupní košík

 x 

košík je prázdný

Také nás najdete

Den Zlínského kraje 2013

termín: sobota 5. října 2013
kód akce: 08-114
pořadatel: České dráhy, a. s. – KCOD Zlín
místo konání: traťový úsek Olomouc hlavní nádraží–Hulín–Bystřice pod Hostýnem–Hulín–Zlín střed
vozidla: 543.0432 + Ce + Ci + 2 Ce + Be + Daa-k
období: třicátá léta dvacátého století
razítko:

V sobotu 5. října 2013 proběhly oslavy 13. výročí vzniku Zlínského kraje. Jedná se o novou tradici, založenou v roce 2011 představiteli tohoto samosprávného celku. Při přípravě třetího ročníku „Dne Zlínského kraje“ byl použit osvědčený scénář. Centrem bohatého kulturního, poznávacího i zábavného programu se opět stalo krajské město Zlín a především Baťův mrakodrap, který je sídlem zastupitelstva Zlínského kraje. V jeho prostorách měli návštěvníci možnost prohlídky slavné Baťovy kanceláře ve výtahu a mohli se setkat s osobnostmi veřejného života. Zcela nově se v programu oslav objevila ochutnávka a prodej místních specialit a ukázky činnosti integrovaného záchranného systému. Velmi atraktivní součástí akce byly jízdy zvláštních vlaků, které si Zlínský kraj objednal u Českých drah. Náš spolek byl opět požádán o zajištění vlakového personálu v historických uniformách a prodeje upomínkových předmětů s železniční tématikou. Zaměstnancům Krajského centra osobní dopravy ve Zlíně, pořádajícím železniční část akce, však letošní ročník značně zkomplikovala náročná oprava parní lokomotivy 433.002, deponované ve Valašském Meziříčí, s níž se původně počítalo. Situaci se sice podařilo vyřešit nasazením stroje 534.0432, ovšem z důvodu jeho dislokace v Olomouci muselo dojít k úpravě tras zvláštních vlaků. Výchozí a cílovou stanicí soupravy historických vozů vedených parní lokomotivou se tak stalo olomoucké hlavní nádraží, odkud zamířila do Bystřice pod Hostýnem. Z této stanice pokračoval zvláštní vlak po své tradiční trase, aby dorazil krátce před polednem do Zlína. I přes poměrně časný ranní odjezd z výchozí stanice se nenaplnily naše obavy, že s námi tak brzy nikdo cestovat nebude. Cestujících z Olomouce sice nebylo mnoho, ale situace se začala měnit již v Hulíně a po celý zbytek trasy byl vlak zcela obsazen. Největší zájem o svezení jsme tradičně zaznamenali v úseku Otrokovice–Zlín střed, a to jak při dopolední jízdě do Zlína, tak při odpoledním návratu do Olomouce. Naši průvodčí odbavili celkem 540 cestujících, což velmi potěšilo pořadatele akce, a nezbývá než doufat, že spokojeni byli i všichni její účastníci.

 

Založeno: 23. března 1998
Počet členů: 42
Čestní členové: 6

Výbor spolku:

Předseda: Dušan Stolarik
Místopředseda: Ludmila Petrželová
Jednatel: Marek Říha

 

Technická sekce:

Pokladník: Jan Čiháček
Účetní: František Mikeš
Grafik: Luboš Brant
Webmaster: Martin Vodák, Jiří Petržela