Připravované nostalgické akce

Mikulášská jízda do Oslavan 2024

termín: sobota 30. listopadu 2024

Bezdružické parní léto 2025

termín: sobota 2. a neděle 3. srpna 2025

Prezentace zabezpečovací techniky

Přihlášení

Razítka

110.jpg

Ediční činnost

2015-09_Pohlednice_310.072.jpg

Nákupní košík

 x 

košík je prázdný

Také nás najdete

Slavnosti Pernštejnského panství 2009

termín: 4. a 5. července 2009
kód akce: 08-078
pořadatel: České dráhy, a. s. – KCOD Brno a KCOD Jihlava
místo konání: traťové úseky Brno hlavní nádraží–Nedvědice, Havlíčkův Brod–Nedvědice
vozidla (zvláštní vlaky): 477.013, 477.043 a 464.001;
vozidla (pravidelné vlaky): T 466.0007, T 466.0253, T 466.0254, T 466.0286, T 478.1002, 854.021, 854.027
období: rok 1962
razítko:

Také v roce 2009 se uskutečnila tradiční akce „Slavnosti Pernštejnského panství“. Jedná se o festival zábavy na hradě Pernštejn a v jeho podhradí pořádaný městysem Nedvědice a obcemi v okolí. Jak se stalo dobrou tradicí, doprava na trati Tišnov–Nedvědice–Žďár nad Sázavou opět ožila zvláštními a posilovými vlaky. Po úspěšném představení dvou parních lokomotiv řady 475.1, které proběhlo v roce 2008, nasadili tentokrát pořadatelé hned trojici strojů. V čele zvláštních vlaků tak stanuli dva elegantní „Papoušci“ 477.013 a 477.043, doplněné „Ušatou“ 464.001. V sobotu 4. července vyjel z nádraží v Havlíčkově Brodě zvláštní vlak se strojem 477.043, zatímco na zvláštním vlaku z brněnského hlavního nádraží se představila lokomotiva 477.013 společně s 464.001. Stejně jako v předchozích letech se oba zvláštní vlaky setkaly ve stanici Nedvědice, v níž si dvě parní krasavice mezi sebou vyměnily trasy. Lokomotiva 464.001 odjela večer do Havlíčkova Brodu, zatímco přípřež strojů řady 477.0 do Brna. V neděli 5. července proběhly jízdy těchto vlaků stejným způsobem, takže se všechny lokomotivy vrátily do svých výchozích stanic. Nasazení parních lokomotiv bylo navíc mezinárodní, neboť zatímco stroj 477.043 je doma v Lužné u Rakovníka, lokomotivy 477.013 a 464.001 přijely ze Slovenska. Zkrátka nepřišli ani příznivci motorových lokomotiv. Pravidelné spoje na trati Tišnov–Nedvědice–Žďár nad Sázavou byly sestaveny z dnes již nepoužívaných čtyřnápravových osobních vozů a vedeny motorovými lokomotivami T 466.0007, T 466.0253, T 466.0254, T 466.0286 a T 478.1002. Třešinkou na dortu pak bylo nasazení české verze soupravy legendárního motorového expresu „Vindobona“, sestavené z motorových vozů 854.021, 854.027, jídelního vozu a vložených vozů druhé třídy. Celá akce se opět těšila značnému zájmu českých i zahraničních železničních fotografů. Členové našeho spolku zajišťovali doprovod zvláštních vlaků mezi Havlíčkovým Brodem a Nedvědicí a mimo to ještě na jednom páru vlaků vedených v trase Nedvědice–Rožná. Zvláštní vlaky v úseku Brno hlavní nádraží–Nedvědice doprovázeli naši kolegové z brněnského parostrojního spolku „Brunensis“. Na závěr dodejme, že akci pořádala Krajská centra osobní dopravy ČD v Brně a v Jihlavě.

 

Založeno: 23. března 1998
Počet členů: 42
Čestní členové: 6

Výbor spolku:

Předseda: Dušan Stolarik
Místopředseda: Ludmila Petrželová
Jednatel: Marek Říha

 

Technická sekce:

Pokladník: Jan Čiháček
Účetní: František Mikeš
Grafik: Luboš Brant
Webmaster: Martin Vodák, Jiří Petržela