Šerák 2000
termín: 29. ledna 2000
kód akce: 08-008
pořadatel: České dráhy, s. o. – OPŘ Brno, OPŘ Ostrava
místo konání: traťový úsek Brno hlavní nádraží–Jeseník
vozidla: 464.202 (T 478.1001) + Be + AR + 6 Ce
období: třicátá léta dvacátého století
razítko: 11-006
V lednu 2000 jsme byli zástupci Obchodně-provozního ředitelství ČD v Brně přizváni na pořádání pozoruhodné akce. Jednalo se o jízdu zvláštního rychlíku „Šerák“. Tento mimořádný spoj, jedoucí vždy počátkem roku z Brna do Jeseníku a zpět, vyjel na koleje poprvé v roce 1998. Smyslem jeho jízdy tehdy bylo upozornit na oblast v Jeseníkách, která byla v létě 1997 vážně postižena katastrofálními povodněmi, a přilákat do tohoto kraje turisty. Jelikož tehdejší jízda byla velmi úspěšná, následovaly další a z celé akce se stala velmi dobrá tradice. Náš spolek měl ve vlaku, který vyjel tentokrát v sobotu 21. ledna, zajistit provoz vlakové pošty. Mimo toho jsme dodali též pamětní razítko „Šerák“, které si v tento den odbylo svoji premiéru. Soupravu zvláštního vlaku odvezla v trase Brno–Olomouc muzejní motorová lokomotiva T 478.1001. Na olomouckém hlavním nádraží nás již očekávala parní lokomotiva 464.202, která odvezla rychlík Šerák z Olomouce do Jeseníku a zpět. Tradiční lahůdkou pro všechny cestující i početné fotografy u trati se stala náročná jízda zvláštního vlaku přes Ramzovské sedlo i otáčení parní lokomotivy při zpáteční jízdě na točně depa v Lipové Lázních. Tato akce se nám velmi líbila a pokud budeme v budoucnu požádáni o účast na dalších ročnících, rozhodně neodmítneme.